Fokus na zadovoljstvu na radnom mestu 

14.03.2024. | vreme čitanja: 3 min.

Na efikasnost i rad svake kompanije značajno utiče da li može sebi obezbediti stabilnu radnu snagu. U proteklom periodu značajno je porasla uloga zadržavanja radne snage, zbog čega je važno da kompanije stavljaju akcenat na obezbeđivanje zadovoljstva na radnom mestu i na njegovo redovno merenje. 
Menadžeri kompanija u svakom trenutku treba da znaju da li se ljudi osećaju prijatno na svom radnom mestu, da raspolažu informacijama o tome kako oni sarađuju sa neposrednim kolegama i nadređenima, da li su zadovoljni rasporedom rada i pogodnostima.

Različite metoda merenja 
Iz svih ovih razloga, merenje zadovoljstva zaposlenih je zaživelo u mnogim organizacijama, ali može biti efikasno samo ako se sprovodi sistematski i kontinuirano. Za merenje se može koristiti nekoliko metoda.

Najčešća je anketa, koju treba organizovati anonimno, jer prema iskustvu, zaposleni su iskreniji na ovaj način. U takvim slučajevima su oni i kritičniji i lakše se mogu otkriti potencijalni problemi. Generalno, vredi staviti zatvorenu opciju odgovora u ove ankete, sa skalom od 1 do 10 a isto tako i neka otvorena pitanja.

Takođe je moguće i korisno organizovati razgovore sa fokus grupama unutar kompanije, tokom kojih sa odabranim kolegama možemo diskutovati o najvažnijim faktorima zadovoljstva.

Koristan izvor informacija mogu biti i periodične evaluacije rada zaposlenih, tokom kojih takođe možemo proceniti koliko se dati kolega oseća na poslu, kao i tzv. izlazni intervjui takođe mogu pružiti korisne informacije o tačkama gde u organizaciji postoje neki problemi.

Tisza Automotive stalno obraća pažnju na svoje kolege 
Mi, u kompaniji Tisza Automotive smo već davno prepoznali važnost zadovoljstva zaposlenih, stoga redovno vodimo brigu o tome da se naše kolege osećaju prijatno na poslu. U tom cilju uveli smo mere kao što je, na primer, puštanje muzike u proizvodnim halama, a u restoranu vodimo računa da ponuda bude adekvatnog kvaliteta i raznovrsnosti.

Koristimo sve gore navedene metode merenja i one su se pokazale korisnima. Istovremeno, ako kolege osete da su promene napravljene kao rezultat njihovih pismenih ili usmenih primedaba, to povećava njihovo zadovoljstvo, jer osećaju da im se obraća pažnja, da je njihovo mišljenje važno.

Tokom ankete, kolege mogu iskreno da iznesu svoje mišljenje o organizaciji rada, o odnosu kolega, a mogu i da daju sugestije, koje vrlo često ugrađujemo u svakodnevni život i na taj način doprinosimo da se svih naših 2.500 kolega oseća dobro na poslu.