Tisza Mammy – program kompanije Tisza Automotive za podršku porodicama
2023.10.27. | vreme čitanja: 5 min.
Uporedo sa promenama u društvu, menjaju se i korporativna kultura i vrednosti. Nažalost, naš region često zaostaje nekoliko decenija za nekim rešenjima na Zapadu, ali na sreću ono što funkcioniše i dobro pre ili kasnije stiže i kod nas. Zahvaljujući tome poslednjih godina se i u srpskim kompanijama pojavio pristup koji stavlja fokus na porodicu.
To pre svega znači da su kompanije shvatile da nije važno samo zaposliti nove zaposlene, već ih treba i zadržati. Jedan od važnih elemenata zadržavanja je da se kolege osećaju dobro na svom radnom mestu, tako da se razvija prijateljska, porodična atmosfera. A za ovo je neophodno da zaposleni dobiju onu vrstu pažnje i podrške koja je neophodna da bi mogli na odgovarajući način da reše pitanje brige o deci.
10 tačaka porodičnog pristupa
Porodični pristup je postao međunarodno opšteprihvaćen koncept, toliko da je UNICEF, odnosno Dečji fond UN, razvio sistem kriterijuma od deset tačaka u tom pogledu. Ove tačke su:
1. Osigurati da žene ne budu diskriminisane zbog trudnoće, materinstva i porodičnih obaveza, bilo da se radi o uslovima zaposlenja, visini plata ili mogućnostima napredovanja.
2. Najmanje šest meseci plaćenog porodiljskog odsustva, kako bi majke mogle kvalitetno da provode vreme sa svojom decom.
3. Obezbeđivanje dojenja na poslu sa pauzama za dojenje, prostorijom i mogućnostima.
4. Obezbeđivanje pristupačne i kvalitetne brige o deci, tako da deca imaju pristup obrazovnim mogućnostima koje im omogućavaju da razviju neophodne veštine.
5. Obezbeđivanje fleksibilnog radnog vremena obezbeđivanjem rada od kuće i drugim merama.
6. Pored obaveznih zakonskih mera, obezbeđivanje pristojnih uslova za rad, uključujući nivo plata od kojih porodice mogu da žive.
7. U slučaju zaposlenih koji se sele ili obavljaju sezonske poslove, podrška za preseljenje porodice i pomoć u preseljavanju porodica sa stanovišta integracije u novo okruženje.
8. Podsticanje pozitivnih roditeljskih praksi pokretanjem obuka i kampanja podizanja svesti o važnosti porodičnog razmišljanja.
9. Širenje politike prilagođene porodici i poslovnim partnerima.
10. Informisanje i edukovanje klijenata o važnosti razvoja u ranom detinjstvu putem društvenih mreža i drugih kanala komunikacije.
Nekoliko dobrih primera iz svakodnevnog života
Očigledno, ovi ciljevi su važni i treba ih podržavati bez izuzetka, ali u zavisnosti od prirode radnih mesta, oni se ne mogu primeniti jedan na jedan u svakoj kompaniji. Mogli bismo navesti sledeće dobre primere iz svakodnevne prakse:
· Porodični raspored rada, sa skraćenim radnim vremenom, opcijom rada od kuće
· Dodatni slobodni danu u slučaju neočekivanih događaja, i uopšte fleksibilni pristup prema majkama
· Različite subvencije za podizanje dece, kao što je podrška za početak škole, stipendije koje obezbeđuje kompanija, moguće pružanje brige o deci na poslu
· Pružanje obuka kao što je porodično upravljanje vremenom, edukacija sa ciljem da se olakša povratak na radno mesto
· Kreiranje baze podataka u koju se mogu prijaviti majke koje su kod kuće sa malom decom, ali bi obavljale neke povremene poslove koji se mogu obavljati od kuće.
Tisza Mammi – jednokratna finansijska podrška
Tisza Automotive smatra da su porodične vrednosti izuzetno važne, da u sve tri naše proizvodne jedinice vlada porodična atmosfera, odnosno u Senti, Bečeju i Kikindi.
Da bismo ostvarili ovaj cilj, sprovodimo program Tisza Mammy, po kome svaka naša zaposlena koleginica dobija jednokratnu novčanu pomoć od 20.000 dinara po rođenju deteta.
Ukoliko želite da se prijavite kod nas jer vam je važno da radno mesto bude porodično, to možete učiniti klikom na https://tisza.rs/karijera/ i popunjavanjem prijavnog formulara.