Porodična atmosfera u kompaniji Tisza Automotive

05.06.2024. | vreme čitanja: 6 min.

Mnoga istraživanja pokušavaju da otkriju kako izgleda jedno dobro radno mesto, šta menadžment neke kompanije treba da uradi kako bi se zaposleni osećali dobro tamo umesto da razmišljaju o promeni radnog mesta.

Ako pređemo pored odgovora koji ovaj problem sužava na jednu stvar, na visinu zarade, možemo doći do niza drugih faktora koji mogu doprineti tome da neki kolektiv zaista funkcioniše kao zajednica. U tu svrhu dosta može da uradi i nadležna služba preduzeća.

Jedan od najvažnijih ciljeva je postizanje porodične atmosfere unutar kolektiva. Postoji mnogo elemenata za ovo, u nastavku ćemo navesti neke od tih faktora.

Otvorena i iskrena komunikacija
Da bi zajednica na radnom mestu bila jedinstvena i sposobna da funkcioniše kao porodica, otvorena i iskrena komunikacija je od najveće važnosti. Menadžeri moraju otvoreno da komuniciraju sa zaposlenima, i obavezno moraju izbegavati situaciju, koja bi poslala ljudima signal da oni osete bilo kakvu razliku unutar hijerarhije. Ako zaposleni imaju osećaj da ih rukovodstvo podržava, pomaže, obraća pažnju na njihove probleme i poteškoće, onda će biti lojalniji i mnogo više slušati dobre savete.

Balans privatnog života i rada

Da bi zaposleni rado dolazili na svoje radno mesto, važno je stvaranje balansa između radnog mesta i privatnog života. To se može postići ne samo na način da zaposleni ne moraju da rade prekovremeno, već i, na primer, organizovanjem raznih porodičnih programa.

Izgradnja tima, poštovanje

Stvaranju porodične atmosfere može se značajno doprineti i ako kompanija s vremena na vreme organizuje različite zajedničke programe van radnog mesta za svoje zaposlene. Ako ljudi imaju priliku da provedu neko vreme zajedno van fabrike, u neformalnim uslovima, i da se upoznaju, to može pozitivno uticati na odnos i komunikaciju među njima i na radnom mestu. Takav kolektiv uspešnije rešava i probleme.

Uvažavanje je takođe važan faktor. Dobro je ako kompanija s vremena na vreme istakne i nagradi kolege koji su u prethodnom periodu stvorili nešto izvanredno.

LionMan i LionWoman – Naši zaposleni slave jedni druge

I mi u kompaniji Tisza Automotive smo prepoznali značaj gore navedenih stvari. Što se tiče poslednjeg faktora, odnosno uvažavanja zaposlenih, od prošle godine smo uveli dve kampanje u kojima naši zaposleni mogu da izraze svoju zahvalnost jedni drugima.

U okviru kampanja LionWoman i LionMan, naši zaposleni mogu da glasaju za koleginice i kolege za koje smatraju da su najsposobnije. Na ovaj način skrećemo pažnju na naše zaposlene koji su svojom stručnošću, zalaganjem i podrškom doprineli da ova kompanija postane još više porodično radno mesto