Nagradili smo naše najpopularnije kolege

23.02.2024. | vreme čitanja: 6 min.

Ne može se dovoljno naglasiti važnost pozitivne atmosfere na radnom mestu. S obzirom da većina nas provodi veliki deo svog radnog vremena na takvom radnom mestu gde sarađujemo sa drugima, važno je da se, pored optimalnih uslova rada, kao što su plata, dodaci, opremljenost poslovnog restorana i sl. osećate dobro na svom radnom mestu

Kolegijalnost, odnos između zaposlenih, je kompleksno pitanje, posebno u poslednje vreme, kada četiri različite generacije rade zajedno. To su bejbi-bumeri, rođeni između 1946. i 1964. godine, generacija X, rođeni između 1965. i 1976. godine, generacija Y, rođeni između 1977. i 1995. godine, kao i generacija Z, rođeni posle 1995. godine. Dodatno, u narednim godinama, radno sposobni će postati i članovi generacije Alfa, tj. oni rođeni 2010. godine i kasnije.

Posebno je velika razlika između predstavnika generacija rođenih pre i posle 1995. godine. Potonji su oni koji su već rođeni u digitalizovanom svetu, pa često dođe do teškoća u povezivanju i razumevanju sa pripadnicima starijih generacija. Zbog toga je važno obratiti pažnju na razvijanje kolegijalnosti unutar preduzeća.

Kako možeš biti dobar kolega?
U ovakvoj generacijskoj situaciji, postoji mnogo elemenata koji određuju kako možeš biti dobar kolega. Evo nekoliko saveta.

  • Poštuj svoje kolege. Imaj u vidu različite navike i mentalitet tvojih kolega i komuniciraj s njima u skladu s tim.
  • Izbegavaj neprijatne teme. Ne pokreći teme koje bi mogle biti neprijatne za kolege.
  • Gradi odnos zasnovan na poverenju. Dok se ne upoznate i ne povežete, pažljivo gradi odgovarajuće poverenje kako biste oboje znali da možete računati jedno na drugo.
  • Razvijaj emocionalnu inteligenciju. Emocionalna inteligencija, odnosno EQ, je važna veština; ako je na odgovarajućem nivou, moći ćeš da prepoznaš osećaje i raspoloženje drugih i da komuniciraš u skladu s tim.

 

Nagrada za najbolje kolege
Mi, u kompaniji Tisza Automotive, takođe obraćamo pažnju na kolegijalnost. Imamo veliki broj akcija u tom smislu i trudimo se da učinimo sve što je moguće kako bismo među kolegama razvili odnos poverenja, možda čak i prijateljstva, tako da osećaju da mogu da računaju jedan na drugog.

Na kraju godine imali smo veliku nagradnu igru, gde su naši zaposleni svake nedelje mogli da odgovore na različita pitanja vezana za kompaniju i posao. Takođe, jedno od pitanja odnosilo se na to da nominuju svog omiljenog kolegu. Na ovo pitanje stigao je veliki broj odgovora, predloga i nominacija.

Mi smo ih sve sumirali i 10 kolega koji su dobili najviše nominacija nagradili smo skromnim priznanjem, ističući tako važnost kolegijalnih odnosa.